موقعیت فعلی:اخبار >> مرور کردن
دستگاه یخ پولکی چیست؟
زمان:2020-09-03  مرور کردن:

FLAKE ICE MACHINE چیست؟


یخ ساز پولکی نوعی یخ ساز است. با توجه به منابع مختلف آب، می توان آن را به دستگاه یخ پوسته آب شیرین، دستگاه یخ پوسته آب دریا و دستگاه یخ صنعتی عمومی تقسیم کرد.

فلیک یخ یک یخ سفید نازک، خشک و شل با ضخامت بین 1.0 تا 2.5 میلی متر است. شکل برش ها نامنظم است و قطر آن حدود 12 تا 45 میلی متر است.

تکه های یخ لبه ها و گوشه های تیز ندارند و به اجسام یخ زده ضربه نمی زنند. می تواند به شکاف بین اجسامی که قرار است خنک شوند وارد شود، تبادل گرما را کاهش دهد، دمای یخ را حفظ کند و اثر مرطوب کنندگی خوبی دارد.

یخ فلیک دارای اثر خنک کنندگی عالی است، دارای ویژگی های ظرفیت خنک کننده زیاد و سرعت خنک کننده سریع است و عمدتاً در تأسیسات تبرید در مقیاس بزرگ، انجماد سریع مواد غذایی، خنک کننده بتن و غیره استفاده می شود.


منطقه تماس بزرگ، خنک کننده سریع

یخ نازک به دلیل شکل صافی که دارد نسبت به سایر یخ های هم وزن سطح بیشتری دارد. هر چه سطح تماس بزرگتر باشد، اثر خنک کنندگی بهتری خواهد داشت. به عنوان مثال، حداقل سطح یک تن یخ پولکی 1579 متر مربع است، در حالی که سایر انواع یخ (مانند یخ لوله ای و یخ دانه ای) تنها می توانند 395 تا 1294 متر مربع را فراهم کنند، بنابراین راندمان خنک کنندگی یخ پولکی 2 است. به 5 از یخ لوله و یخ دانه ده برابر بیشتر است.


هزینه تولید پایین

هزینه تولید یخ پولکی بسیار مقرون به صرفه است. آب خنک کننده در دمای 16 درجه سانتیگراد تا یک تن تکه های یخ تنها به حدود 85 کیلووات برق نیاز دارد.


بیمه غذایی عالی

فلس ها خشک یخ، نرم و بدون زوایای تیز هستند. این می تواند از مواد غذایی بسته بندی شده در طول یخچال و بسته بندی محافظت کند. شکل صاف آن آسیب احتمالی به اقلام یخچال را به حداقل می رساند.


کاملا مخلوط کنید

با توجه به سطح وسیع یخ نازک، فرآیند تبادل حرارت آن بسیار سریع است، می تواند در آب ذوب شود، گرما را از بین ببرد و رطوبت مخلوط را افزایش دهد.


ذخیره سازی و حمل و نقل راحت

به دلیل بافت خشک یخ های پولکی، ایجاد چسبندگی در زمان نگهداری در دمای پایین و حمل و نقل مارپیچی آسان نیست، بنابراین نگهداری و حمل و نقل آن آسان تر است.

1. مصرف واقعی یخ با دمای آب و دمای محیط متفاوت است.

2. منبع تغذیه استاندارد 3ph-380v / 50Hz منبع تغذیه است.

3. منبع آب آب شیرین است، می توان از آب لوله کشی معمولی یا آب زیرزمینی استفاده کرد.

4. دستگاه باید در داخل خانه قرار گیرد.

5. نوع یخ در این دستگاه یخ پولکی با ضخامت 1.8-2.2mm می باشد.

⒍ شرایط کار استاندارد: دمای محیط 25 ℃، دمای آب 18-20 ℃.


طبقه بندی دستگاه یخ پوسته ای

1. با توجه به حجم روزانه محصولات:

آ. دستگاه یخ پرک بزرگ

ب دستگاه یخ پرک متوسط

ج دستگاه یخ پرک کوچک


2. با توجه به ماهیت منبع آب می توان آن را به صورت زیر طبقه بندی کرد

آ. دستگاه یخ پرک آب دریا

ب دستگاه یخ پوسته آب شیرین


3. از اینکه آیا طبقه بندی قابل جابجایی است یا خیر

آ. یخ ساز از نوع ظرفی

ب ورقه یخ بدون ظرف


طبقه بندی تولید روزانه

1. کوچک: 0.5 تا 3 تن

2. متوسط: 5 تن تا 20 تن

3. بزرگ: 25 تن تا 60 تن


استفاده از Flake Ice

یخ فلیک به طور گسترده ای در فرآوری مواد غذایی، تولید و خنک سازی بتن استفاده می شود.


ماهیگیری: دستگاه یخ دریا را می توان مستقیماً روی قایق ماهیگیری نصب کرد تا با آب دریا یخ بسازد. شیلات یکی از مهم ترین حوزه های کاربردی دستگاه های یخ ساز در جهان است.


فرآوری محصولات آبزی: یخ پولکی می تواند دمای محیط پردازش، آب تمیز و محصولات آبزی را کاهش دهد، از رشد باکتری ها جلوگیری کند و محصولات آبی را در طول پردازش تازه نگه دارد.


فرآوری غذا: به عنوان مثال، در تولید نان، هنگام دو بار هم زدن یا اضافه کردن خامه، از تکه های یخ برای خنک شدن سریع استفاده کنید تا از تخمیر جلوگیری شود.


فرآوری گوشت طیور: فرآوری طیور و گوشت گرمای زیادی تولید می کند. از یخ فلیک می توان برای خنک کردن گوشت مرغ و تنظیم رطوبت محصول برای بهبود کیفیت استفاده کرد.


توزیع و نگهداری سبزیجات: امروزه به منظور اطمینان از ایمنی غذایی سبزیجات، میوه جات و گوشت، از روش های فیزیکی بیشتری برای کنترل دمای نگهداری و حمل و نقل محصولات استفاده می شود. یخ تکه‌ای اثر خنک‌کنندگی سریعی دارد و می‌تواند محیطی با دمای پایین و رطوبت بالا ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که سوژه توسط باکتری‌ها از بین نمی‌رود.


صنعت داروسازی: در بسیاری از آزمایشات بیوسنتز و سنتز شیمیایی، برای کنترل سرعت واکنش و حفظ فعالیت بیولوژیکی باید مقدار زیادی یخ اضافه شود. فلیک یخ به دلیل تمیزی، تمیزی و سرعت خنک کنندگی سریع به ایده آل ترین حامل خنک کننده در صنعت تبدیل شده است.


اختلاط بتن: یخ پوسته شده به طور مستقیم به عنوان منبع آب برای اختلاط بتن استفاده می شود، نسبت آن به 80٪ می رسد. این می تواند اثر خنک کننده کارآمد و آسان برای کنترل را ارائه دهد. بتن مخلوط شده در دمای ثابت به دلیل تغییر شکل فیزیکی ناشی از دما ترک نخواهد خورد و در نتیجه کیفیت و ایمنی پروژه تضمین می شود. سیستم خنک کننده بتنی کلاهک یخی به طور گسترده در پروژه های با کیفیت بالا در مقیاس بزرگ مانند سدهای بزرگ، بزرگراه های درجه بالا، ساختمان های بلند و پروژه های ساخت نیروگاه هسته ای استفاده می شود.


رنگهای شیمیایی:


با توسعه سریع صنعت پردازش محصولات شیمیایی، نیازهای بازار برای کیفیت و فناوری محصولات شیمیایی همچنان در حال افزایش است. با توجه به خواص فیزیکی یخ، کاربرد یخ در صنایع شیمیایی در حال گسترش است. در تولید و سنتز رنگدانه‌ها و رنگ‌های واکنش‌گر آزو، دیازوتیزاسیون، جفت‌شدن و تراکم فرآیندهای مصنوعی ضروری هستند. با توجه به مقدار زیادی گرمای آزاد شده در هنگام دیازوتیزاسیون، جفت شدن و تراکم، شرایط ایده آل واکنش باید 0-5 درجه سانتیگراد باشد، بنابراین در طول واکنش شیمیایی باید مقدار زیادی گرما اضافه شود. برای اطمینان از کیفیت محصول، یخ را خنک کنید تا دما را کنترل کنید.


دستگاه یخ پولکی چیست؟

دستگاه یخ پولکی چیست؟

دستگاه یخ پولکی چیست؟