موقعیت فعلی:اخبار >> مرور کردن
ذخیره سازی کدو تنبل
زمان:2020-07-22  مرور کردن:

کدو تنبل برای همه ناآشنا نیست. این یک ماده معمولی و مغذی است. طعم شیرینی دارد و به همین دلیل مورد علاقه بسیاری از افراد است. به دلیل محتوای قند بالای کدو تنبل، در صورت نگهداری نادرست یا به مدت طولانی در محیط دمای معمولی، کدو تنبل تحت تخمیر بی هوازی قرار می گیرد و الکل تولید می کند که باعث سرگیجه، خستگی، استفراغ، اسهال پس از خوردن غذا می شود.

ذخیره سازی کدو تنبل


ذخیره سازی سرد نه تنها می تواند زمان نگهداری کدو تنبل را طولانی کند، بلکه به طور موثری از فعالیت آنزیم در ارگانیسم جلوگیری کرده و میکروارگانیسم های بیماری زا مختلف را از بین می برد. در عین حال می تواند از سردخانه برای فروش خارج از فصل نیز استفاده کند، تقاضای مصرف کنندگان برای کدو تنبل را در فصول مختلف برآورده کند و ارزش اقتصادی کدو تنبل را افزایش دهد.

روش نگهداری کدو تنبل و شرایط دمایی:

1. برداشت

برای نگهداری بهتر کدوهای تازه، برداشت کدو در روزهای آفتابی یا ابری توصیه می شود و برداشت آن در روزهای بارانی ممنوع است تا از تجمع آب و پوسیدگی کدو در زمان نگهداری جلوگیری شود.


ذخیره سازی کدو تنبل


2. غربالگری

پس از برداشت کدو تنبل، کدوهایی که بیمار، تغییر شکل داده یا آسیب دیده اند باید حذف شوند. کدو تنبل هایی را انتخاب کنید که دارای گوشت غلیظ، کم رطوبت و بافت سفت هستند.

3. پیش خنک شدن

پس از سرد شدن از قبل، اثر تازه نگه داشتن کدو تنبل بهتر خواهد بود. روش پیش خنک کننده می تواند از باد قوی پیش خنک کننده سردخانه استفاده کند یا مستقیماً وارد سردخانه شود. هرچه سرعت خنک شدن کدو تنبل بیشتر باشد، اثر ذخیره سازی بهتری دارد.

4. ذخیره سازی

مناسب ترین دمای نگهداری برای سردخانه کدو تنبل 0 ~ 3 ℃ است. لازم به ذکر است که دمای ذخیره سازی پایدار است و دمای ذخیره سازی ایمن باید در ± 1 ℃ کنترل شود. نوسانات دمای انبار نباید بیشتر از 2 درجه سانتیگراد باشد. علاوه بر این، رطوبت نیز عامل مهمی بر رطوبت سبزیجات و حفظ کیفیت و طعم سبزیجات است. بنابراین رطوبت نسبی مناسب سردخانه کدو تنبل 80 تا 85 درصد است. اگر رطوبت انبار ناکافی است، می‌توانید با یک مرطوب‌کننده هوای معمولی یا مرطوب‌کننده هوای مایکروویو، رطوبت را مرطوب کنید تا رطوبت انبار ثابت بماند.

با این روش کدوها را می توان حدود 3 تا 5 ماه نگهداری کرد و مواد مغذی موجود در کدو از بین نمی رود.