موقعیت فعلی:اخبار >> مرور کردن
چرا گل ها به تجهیزات پیش خنک کننده نیاز دارند؟
زمان:2020-11-23  مرور کردن:

چرا گل ها به تجهیزات پیش خنک کننده نیاز دارند؟


نگهداری و حمل و نقل گل پس از برداشت یک فناوری بسیار پیچیده است. استفاده از فناوری پیش خنک کننده خلاء در ذخیره سازی و انتقال d گل ها پس از برداشت آغاز شده است. پس از برداشت گل ها، می توان با تنظیم موثر دمای محیط، ذخیره سازی را افزایش داد. دوره برای حفظ کیفیت عالی گلها.




یکی از مهم ترین اقدامات برای حفظ گل، خنک سازی است. پس از برداشت گل ها، تنفس سرعت می گیرد و گرمای زیادی تولید می کند که اصطلاحاً به آن گرمای field می گویند. این گرمای مزرعه باید به سرعت حذف شود، در غیر این صورت برای نگهداری و حمل و نقل گل ها بسیار نامطلوب خواهد بود. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که اگر گل‌ها به‌سرعت از گرمای مزرعه خارج نشوند و به مدت 1 روز پس از برداشت در دمای اتاق (20 درجه سانتی‌گراد) قرار نگیرند، معادل کاهش عمر نگهداری گل‌ها به مدت 5 تا 7 است. روزها تحت شرایط دمای ذخیره سازی میز sui (مانند 0 درجه سانتیگراد). . بنابراین، گلهای برداشت شده باید سریعاً خنک شوند، یعنی از قبل سرد شوند. اگر گلهای برداشت شده مستقیماً به انبار ذخیره یا وسیله نقلیه حمل و نقل بدون پیش سرد شدن بروند، نه تنها انبار ذخیره سازی یا وسیله نقلیه حمل و نقل نیاز به تأمین مقدار زیادی ظرفیت خنک کنندگی دارد، بلکه به این دلیل است که انبار ذخیره سازی و ترانسپو وسایل نقلیه ]rt برای مقابله با گرمای زیاد در میدان استفاده نمی شوند. گل‌هایی که برای گل‌ها طراحی شده‌اند، مستقیماً وارد انبار می‌شوند یا دمای داخل خودرو c برای مدت طولانی افت نمی‌کند. علاوه بر این، بین دمای محموله و دمای ذخیره سازی تفاوت زیادی وجود دارد و به راحتی می توان تعداد زیادی قطرات آب را در بالای  ذخیره سازی متراکم کرد. این قطرات آب به گل ها نفوذ کرده و باعث پوسیدگی می شوند. عملیات خنک سازی پس از برداشت روی گل ها انجام می شود. پس از ورود گل ها به انبار ذخیره سازی یا کامیون حمل و نقل t، تنها مقدار کمی خنک کننده مورد نیاز است و تنها اقدامات خاصی برای محافظت در برابر سرما و گرما اتخاذ می شود، و راندمان خنک کننده نیز بالا است.





روش‌های زیادی برای پیش‌سرد کردن گل وجود دارد که یکی از آنها پیش‌سرد کردن با خلاء است. حفاظت پیش خنک کننده در خلاء بر اساس ویژگی های تسریع تبخیر آب در شرایط خلاء است. گلها برای عملیات خلاء در یک محفظه پیش خنک کننده خلاء قرار می گیرند. بخشی از آب موجود در گل ها به سمت بیرون تبخیر می شود و گرمای نهان با بخار آب در خارج از بدن آزاد می شود، به طوری که گل ها به سرعت می ریزند. پیش خنک شدن با خلاء نه تنها سریع است و دما نسبتاً یکنواخت است، بلکه به دلیل کاهش فشار هوا، غلظت اکسیژن در بافت گل کاهش می یابد  و غلظت اتیلن آزاد شده نیز کاهش می یابد که می تواند به طور موثری طراوت گل ها را حفظ کرده و دوره نگهداری را افزایش می دهد.




پیش سرد کردن گلها با خلاء عمدتاً برای کنترل رطوبت و دما با کنترل درجه خلاء فرآیند پیش سرد کردن استفاده می شود. درجه خلاء مورد نیاز به ویژگی‌های فیزیولوژیکی گل‌ها در محفظه پیش خنک‌کننده، تعداد گل‌ها، رطوبت خود گل‌ها و عملکرد تجهیزات خلاء مربوط می‌شود. مشکلات و اقدامات متقابل در حفظ وکیوم قبل از خنک کردن گلها و اقدامات متقابل آنها. فرآیند نگهداری گلها در خلاء قبل از خنک شدن باعث از دست دادن آب گلها می شود. تقریباً هر 10 درجه سانتی گراد کاهش دما، 1 درصد آب از بین می رود. . اگر fکاهش آب به شدت از دست بدهد و منافذ سطح باز باشد، طراوت کاهش می یابد و کیفیت گل ها تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، گلها باید به شدت کنترل شوند تا رطوبت مناسب هو داشته باشند. در ایالات متحده، یک دستگاه پیش خنک کننده با خلاء اسپری استفاده شده است که می تواند به طور مؤثری از پدیده کم آبی در فرآیند پیش سرد شدن گل جلوگیری کند و همچنین می تواند به سرعت خنک شود.  در حال حاضر، نویسنده عمدتاً گل ها را با جذب آب یا پاشش آب قبل از پیش سرد شدن با خلاء. جذب آب به این معنی است که گلها قبل از  پیش سرد شدن در یک ظرف حاوی آب قرار می گیرند و گلها پس از جذب آب به مدت یک دوره در یک محفظه خلاء همراه با ظرف برای پیش سرد شدن در خلاء قرار می گیرند. زمان. این روش عمدتاً برای پیش خنک کردنr با دمای نهایی پایین‌تر مناسب است. گلها (در صورت نیاز 1 تا 2 درجه سانتیگراد). علاوه بر این، برای گلهایی که پس از برداشت جوانه های گل بیشتری دارند، حدود 1% نیترات نقره به عنوان ماده تازه نگهدارنده در آب ظرف اضافه می شود. از آنجایی که ظرف فضای مشخصی از محفظه خلاء را اشغال می کند، عملیات جذب آب بر راندمان تولید تأثیر می گذارد. درمان اسپری آب به استفاده  از یک مرطوب کننده برای اسپری کردن یکنواخت گل ها قبل از سرد شدن اشاره دارد، به طوری که گل ها قبل از سرد شدن به اندازه کافی رطوبت داشته باشند. تمرین ثابت کرده است که تصفیه آب با اسپری ساده و  مناسب است.




نگهداری گل در خلاء و پیش سرد کردن دارای ویژگی های قابل توجه زمان خنک شدن سریع (معمولاً فقط 20 تا 30 دقیقه)، راندمان بالا، خنک کننده یکنواخت و تحت تأثیر بسته بندی  نیست. مخصوصاً برای اقلام پیش سرد و پیش سرد مانند گلهایی با نسبت سطح به حجم زیاد مناسب است. نگهداری گل‌ها در خلاء قبل از خنک شدن هنوز باید ادامه داشته باشد تا کاوش و آزمایش شود. با بهبود مستمر فناوری پیش خنک کننده، عملکرد تجهیزات پیش خنک کننده خلاء بیشتر بهبود می یابد و استفاده از حفاظت پیش خنک کننده خلاءg در ذخیره سازی یا حمل و نقل گل محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

چرا گل ها به تجهیزات پیش خنک کننده نیاز دارند؟

چرا گل ها به تجهیزات پیش خنک کننده نیاز دارند؟